لطفا قبل از ايجاد تاپيک در انجمن ، با استفاده از کادر رو به رو جست و جو نماييد

لیست کاربران تگ شده

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
Like Tree1Likes
  • مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی 1 Post By Professional

موضوع: تجربه رانندگی با کیا پیکانتو 2013

  1. Top | #1
    مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی
    http://www.mobile4persian.net/Images/setare/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://www.mobile4persian.net/Images/setare/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://www.mobile4persian.net/Images/setare/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://www.mobile4persian.net/Images/setare/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://www.mobile4persian.net/Images/setare/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif
    Professional آنلاین نیست.
    ورود به پروفایل ایشان

    عنوان کاربر
    Administrator
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    شماره عضویت
    2
    سن
    31
    نوشته ها
    14,292
    موبایل:  iPhone6s-Gray
    سیم کارت:  091-0935
    نسخه iOs
    10.2
    میزان امتیاز
    10
    مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی

    موضوع New4 تجربه رانندگی با کیا پیکانتو 2013

    اگر ترافیک عذاب آور و کمبود جای پارک دلایلی نیستند که شما را به خرید خودروهای کوچک و جمع و جور ترغیب کنند، حالا افزایش قیمت سوخت هم اضافه شده تا برای اندیشیدن به خودروهای کم مصرف انگیزه ای مضاعف داشته باشید.، در میان چنین خودروهایی قطعا 206 تکراری و بی کیفیت این روزهای ایران خودرو گزینه جذابی نیست، اگر از چینی ها هم فراری باشید، چاره ای جز مرور نام های کره ای و ژاپنی نخواهید داشت، مزدا 2 گزینه ایست که علیرغم مشخصات فنی مناسب ، به دلیل ضعف فراوان در لیست تجهیزات رفاهی و کمبود امکانات به سرعت از فهرست خط می خورد، تویوتا یاریس هم بیش از حد گران است و با این حساب شاید در کنار نام هایی چون هیوندای i20 و i30، نام کیا پیکانتو جلب توجه کند، کوچولوی کره ای در کلاس ساب کامپکت که چندیست در خیابان ها جلب نظر می کند، اما برای عموم افراد، خودرویی ناشناخته است.چندی پیش فرصتی دست داد تا برای نخستین بار رانندگی با این مکعب هوشمندانه کیا موتور را تجربه کنیم.

    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    طراحی بدنه
    اگر به نفوذ مُد گرایی به عرصه طراحی خودرو اعتقاد داشته باشید، باید بگوییم که کیا پیکانتو ، نمونه ای بارزی از این ماجراست، چهار چوب طراحی همانطور که از یک خودرو شهری انتظار می رود، در راستای دست یابی به وسیع ترین فضای داخلی شکل گرفته است و از همین رو عجیب نیست که پیکانتو قالبی جعبه ای شکل دارد.آنچنان که چرخ های 15 اینچی در مقایسه با ابعاد بدنه بسیار کوچک و نحیف جلوه می کنند.در نمای جلو به غیر از جلو پنجره معروف خودروهای کیاموتور که از پوزه ببر الهام گرفته شده، با آرایش کمانی شکل نوار LED در فضای درونی چراغ های جلو مواجه خواهید شد که به شکل عجیبی از این نظر شبیه به الگوی چراغ های ب ام و i3 به نظر می رسد.
    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    جالب است که در نمای عقب نیز فرم و شکل در پنجم تا حد زیادی طراحی فولکس واگن UP را یادآور می شود و شاید به همین دلیل باشد که برخی افرادی که برای اولین بار این خودرو را در کوچه و خیابان می بینند، انتظار دارند پیکانتو هم همچون i3 و UP ، خودرویی برقی باشد.با این وجود باید طراحی کلی این هاچ بک ابَر کوچک را در مجموع پویا و مدرن دانست،آنچنان که اکثر نشریات معتبر جهانی نیز از پیکانتو به عنوان نیز یکی از خوش استایل ترین گزینه ها در کلاس شهری یاد می کنند.در رابطه با نقاط چشمگیر طراحی پیکانتو باید به خط موربی اشاره کرد که در نمای جانبی از نزدیکی کمان گلیر جلو آغاز شده و پس از گذر از دستگیره درب ها تا نقطه اوج چراغ های عقب امتداد می یابد.ابعاد بزرگ چراغ های جلو که به نوعی طول کم درب موتور را پنهان می کند،از دیگر نکات بارز طراحی پیکانتو به حساب می آید و در بلند مدت از عادی شدن طراحی این خودرو جلوگیری می کند.

    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    مشخصات فنی

    کیا پیکانتو از پلت فرم یکسانی با هیوندای i10 بهره می گیرد، که شامل شاسی سبک وزن، آرایش دیفرانسیل جلو سیستم انتقال قدرت، دو پیشرانه بنزینی کم حجم و یک پیشرانه دیزلی با گیربکس های چهار سرعته خودکار یا پنج شرعته دستی می شود، پیکانتو در کنار مدل پنج درب در مدل های 3 درب نیز عرضه می شود که البته به کشورمان وارد نشده است، پیشرانه 1.25 لیتری بنزین سوز پیکانتو های موجود در کشور قادر به تولید 85 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 120.7 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه است که از طریق گیربکس چهار سرعته خودکار به چرخ های جلو منتقل می شود.با اینکه این مشخصات چندان چشمگیر نیستند، اما دو نکته به کمک پیکانتو می آید تا در رانندگی درون شهری، زیاد هم بی رمق نباشد، اولین نکته وزن بسیار سبک خودروست که در محدوده 840 – 900 کیلوگرم قرار می گیرد و نکته دوم هم، توزیع گشتاور تولیدی در بازه نسبتا وسیعی از دورهای میانی موتور است، تا شتاب گیری خودرو به شکل پیوسته ای قابل قبول باشد.

    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    البته طراحی پیکانتو نه برای شرکت در مسابقات خیابانی بلکه برای دست یابی به حداقل مصرف سوخت و آلایندگی محیط زیست صورت گرفته و از این رو این کره ای مینیاتوری در هر صد کیلومتر به شکل میانگین تنها 5.5 لیتر سوخت مصرف می کند.ترمز های دیسکی خنک شونده برای چرخ های جلو و نمونه های کاسه ای ساده برای محور عقب نیز نیروی لازم برای توقف این هاچ بک جمع و جور را تامین می نمایند.

    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    فضای داخلی
    پس از ورود به کابین پیکانتو،شاید اولین نکته جالب سطح سپید رنگ و پلاستیکی افقی در میانه داشبورد باشد که به صورت عرضی سطح داشبورد را به دو قسمت تقسیم کرده است و احساسی متفاوت و مدرن را به سرنشین القا می کند، مشابه همین طرح پلاستیکی بر روی فرمان و اهرم تعویض دنده گیربکس نیز به کار گرفته شده است.

    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]
    هوشمندی طراحان در شکل دهی به کابین تا آنجا اثر گذار است که طرح دو شاخه فرمان ، سادگی ادوات داشبورد و جنس سخت و خشک اجزای درونی کابین به هیج عنوان در نگاه اول به چشم نمی آید
    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    .با این وجود باید گفت که پیکانتو از نظر کیفیت اجزای پلاستکی تریم داخلی، در سطحی بسیار معمولی و اقتصادی ظاهر می شود اما می توان همان هوشمندی در انتخاب مواد را در شکل دهی به فضای داخلی، ارگونومی صندلی ها ،فضا سازی های متعدد در جای جای کابین، کنسول میانی و ….نیز مشاهده کرد.عجیب است که به لطف همین مهندسی دقیق،کابین کوچکترین محصول کیاموتور روشن و نسبتا دلباز است، آنچنان که پیکانتو را راحت تر از هاچ بکی چون پژو 206 خواهید یافت.با وجود سانروف، آینه های جمع شونده برقی ، فرمان قابل تنظیم ، صندلی راننده با تنظیمات برقی و… بر خلاف مزدا 2 ، با مشکل سادگی بیش از حد یا کمبود امکانات رفاهی مواجه نخواهید شد، فضای داخلی حتی برای سرنشینان عقب نیز کافیست و این نکته حتی شامل حال افراد بلند قد نیز می شود، از این رو شاید بزرگترین نقطه ضعف پیکانتو را باید فضای صندوق عقب بسیار فشرده و نسبتا کوچک آن دانست که در واقع در حد جای دادن خرید های روزمره زندگی شهری کارایی دارد و برای مسافرت و….نمی توانید به همراه بردن حتی یک چمدان بزرگ در فضای بار پیکانتو مطمئن باشید.
    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]


    رانندگی
    با فشردن دکمه استارت / استاپ، پیشرانه چهار سیلندر مینیاتوری پیکانتو با صدایی نه چندان واضح آمادگی خود را برای حرکت بخشیدن به این خودرو شهری اعلام می کند.برای آنکه به هماهنگی بین گیربکس و پیشرانه پی ببرید، نیازی نیست مسافت چندانی را با پیکانتو تجربه کنید، گیربکس اتوماتیک چهار سرعته برای استفاده شهری ضرایب خوبی دارد و حتی در گذر از مسیرهای پرشیب نیز می تواند از هر 85 اسب موجود در اسطبل پیکانتو به نحو احسن استفاده کند.با این حال نباید انتظار شتاب گیری هیجان انگیز در حد 206 های تیپ 5 یا مزدا 2 را از پیکانتو داشته باشید، هر چه باشد پیکانتو با هدف آمد و شد شهری با حداقل هزینه طراحی شده و یک هاچ بک کاملا اقتصادی به حساب می آید.
    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    پیکانتو به روایتی از نوادگان کیا پراید است و در زمینه توانایی های حرکتی نیز به خود اجازه نمی دهد که پدر بزرگ باستانیش را سکه یک پول کند.از این رو می توان با قطعیت گفت که اگر اهل رانندگی پرهیجان و نسبتا اسپرتی هستید،باید بی هیچ شک و تردیدی به سراغ مزدا 2 بروید، البته پیکانتو بر خلاف مزدا 2 در خصوص سیستم تعلیق بسیار موفق ظاهر می شود،هرچند رفتار تعلیق چندان نرم نیست اما در عین حال از کوبش های معروف خانواده 206 اثری نخواهید یافت.
    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    از سوی دیگر باید گفت که پایداری عرضی و مانور پذیری خودرو نیز در این کلاس تحسین برانگیز است و در هنگام رانندگی احساس بدی از سبک بودن بیش از حد بخش انتهایی خودرو یا سر خوردن چرخ های جلو نخواهید داشت، از این رو باید به مهندسان کیاموتور دست مریزاد گفت که توانستند به چنین نقطه تعادلی بین پایداری و رفاه دست یابند.ترمزها متناسب با قابلیت های پیشرانه ظاهر می شوند و عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند، البته با توجه به کاسه ای بودن ترمز چرخ های عقب، می توان انتظار داشت که پیکانتو در ترمزگیری های ناگهانی تا حدی دچار حالت شیرجه شود که در عمل نیز همین اتفاق می افتد

    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]

    .برخلاف مهندسی در خور تحسین سیستم تعلیق و فضای داخلی، باید گفت که به پیکانتو در مقام یک خودرو شهری از نظر میدان دید ایراداتی وارد است، دید جانبی به لطف ابعاد بزرگ آینه های بغل مناسب است اما برای مانور در فضای پارکینگ یا پارک دوبل، محدوده وسیع نقطه کور در فضای جلو خودرو آزار دهنده به نظر می رسد، بخشی از این مشکل به دلیل ارتفاع بلند دماغه، طول بسیار اندک درب موتور و همچنین موقعیت صندلی راننده به وجود می آید که ممکن است برای بانوان مسئله ای حادثه آفرین باشد.مصرف سوخت هم با توجه به مشخصات پیشرانه و کلاس خودرو، چندان کم نیست، چرا که به گفته مالک در صورت رانندگی نسبتا هیجانی و پرشتاب با ظرفیت کامل بار و سرنشین در مسیر های برون شهری، مصرف به محدوده 7.5 الی 8 لیتر در یکصد کیلومتر نزدیک می شود که برای یک پیشرانه 1.2 لیتری مدرن، رقم کمی نیست.

    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]
    پایان سخن
    پیکانتو یکی از بهترین خودروهای شهریست که این روزها می توان با شرایط اقساطی نسبتا مناسب خریداری کرد و خوشبختانه مرکبی نیست که شما را از خریدش پشیمان کند و در بسیاری زمینه های کارساز است، اما باید گفت که پیکانتو به هیج عنوان خودرو هیجان انگیزی و جذابی نیست و تنها به عنوان خودرو دوم یا حتی سوم برای رفت و آمد های متداول زندگی شهری کاربرد دارد.به خصوص که از نظر مصرف سوخت و آلایندگی نیز در زمره خودروهای دوست دار محیط زیست جای می گیرد.در کنار موارد مثبتی چون طراحی ظاهری، فضای مناسب داخلی و سیستم تعلیق کارآمد،موارد منفی خاصی نظیر کمبود فضای صندوق عقب، عملکرد متوسط و ضعیف پیشرانه و کمبود میدان دید، از جمله مهمترین ویژگی های این کره ای کم حاشیه هستند.

    [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ]
    در پایان ضمن تشکر از محمد ایزدی بابت انجام هماهنگی و همکاری صمیمانه مالک محترم خودرو جناب آقای یاور احمدی ، توجه خوانندگان عزیز را به جدول مشخصات فنی این کیا پیکانتو 2013 جلب می نماییم.



    طولXعرضXارتفاع (سانتی متر) 353.9X159.5X149
    فاصله محوری (سانتی متر) 238.5
    حداقل فاصله کف خودرو تا سطح زمین 15.2 سانتی متر
    مشخصات پیشرانه 4 سیلندر خطی
    حجم (لیتر) 1.25
    حداکثر قدرت 87ps@6000rpm —85hp@6000rpm
    حداکثر گشتاور 120n.m @[تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند. ] rpm
    مشخصات گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
    مصرف سوخت میانگین (رسمی) 5.5 لیتر در یکصد کیلومتر
    شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 13.3 ثانیه
    حداکثر سرعت 163 کیلومتر بر ساعت
    ابعاد چرخ 175.50R15
    فضای صندوق عقب 201 لیتر
    وزن خالص 905 کیلوگرم
    حداکثر وزن مجاز 1035 کیلوگرم
    قیمت در بازار 60 الی 63 میلیون تومان
    RANJBARII likes this.
    من قوی تر هستم زیرا که مجبور بوده ام .
    باهوش تر هستم به خاطر اشتباهاتی که تجربه کرده ام .
    خوشحال تر هستم به خاطر اینکه غم را شناخته ام .
    و حالا ؛
    داناتر هستم چون اینها را شناخته ام...

    مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی

  2. 4 کاربر زیر از Professional عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    gaemshar (05-16-2014),RANJBARII (05-17-2014),پیمان اپل (05-17-2014),V@MPIRE (05-16-2014)

موضوعات مشابه

  1. [ خبر مهم ] انتشار نتایج مالی و میزان فروش محصولات اپل در سه ماهه سوم (29 ژوئن 2013)
    توسط AL!EN در انجمن اخبار اپل - Apple News
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 07-31-2013, 11:19 PM
  2. برنامه نوکیا برای گوشیهای ویندوز فونی لومیا در سال 2013
    توسط Professional در انجمن اخبار - WinPhone News
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 07-30-2013, 02:28 AM
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 06-28-2013, 05:59 PM
  4. دانلود کرک آفیس 2013 مخصوص ویندوز 8
    توسط Professional در انجمن برنامه ها - Windows Applications
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 03-06-2013, 10:12 PM
  5. انتشار آپدیت جاوا برای مکینتاش OS X 2013-002
    توسط Kiss Of Death در انجمن اخبار - Mac News
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 03-05-2013, 09:30 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
مرجع تخصصی و رایگان ویبولتین در ایران | ویکی وی بی
مختصری از ما “انجمن تخصصی نسل جدید موبایل ها” پس از تجربه ای سه ساله در زمینه تلفن های همراه فعالیت خود را از تابستان 1389 از سر گرفت.در طی این مدت تمام تلاش ما عرضه به روزترین و تخصصی ترین مطالب در همه زمینه ها از جمله اپل ، آندرویید ، پاکت پی سی ، سیمبین ، ویندوز فون ، مائمو و ... می باشد. در کنار این موارد همیشه سعی شده محیطی آرام و جذاب برای شما عزیزان تدارک دیده باشیم .